Dit is het mooie programma van inspiratieavonden ‘Kerk-zijn online 2016’

In mei en juni a.s. organiseert Kerk-zijn online een nieuwe serie (gratis toegankelijke) inspiratieavonden over het gebruik van online media door kerken. De avonden zijn in Capelle a/d IJssel, Bunschoten en Assen. Het programma is een mooie mix van interessante workshops plus een interactieve lezing door Eric van den Berg, bekende deskundige op het gebied van kerkelijke communicatie. Hieronder vind je een compleet overzicht van het programma. Meld je nu aan via het aanmeldformulier.

Lezing door Eric van den Berg, adviseur/trainer (kerkelijke) online communicatie:

‘Kerk-zijn online: tussen ideaal en werkelijkheid’

eric van den berg
Eric van den Berg

Je wilt als kerk online actief zijn met een website en op sociale media. Als predikant of kerkelijk werker weet je dat je mensen ook online moet bereiken. De tools zijn beschikbaar, idealen en doelen, prachtige voorbeelden maar dan?

Eric van den Berg kent bovenstaande praktijk en gaat hier tijdens de lezing eerlijk op in.

    • Hoe maak je als kerk en kerkelijke vertegenwoordigers je online doelen waar in de praktijk?
    • Hoe geef je ze handen en voeten, vaak louter met vrijwilligers?
    • Hoe voorkom je dat je online activiteiten en doelen een desillusie worden?

 Workshop (1) door Lennart Aangeenbrug, predikant en sociale-mediakenner:

‘Sociale media (nóg) beter als kerk gebruiken’

lennart aangeenbrug
Ds. Lennart Aangeenbrug

Veel kerken zitten op Facebook. Sommige gebruiken Twitter en ook Instagram en Pinterest worden langzaamaan ontdekt. Dat is heel goed. Toch valt er voor kerken nog een hoop winst te behalen in doelgerichte en effectieve inzet van sociale media.

In deze workshop laat predikant en sociale-mediakenner Lennart Aangeenbrug de deelnemers zien hoe kerken sociale media (nóg) beter kunnen gebruiken. Waarom zet jouw kerk sociale media in? Welke voordelen heeft het? Slaat het aan? En stel dat je bijvoorbeeld kiest voor het populaire Instagram, welke aanpak werkt dan?

Je houdt in deze workshop de inzet van sociale media door jouw kerk kritisch tegen het licht, om vervolgens met concrete verbeterpunten naar huis te gaan.

Workshop (2) door Christian Harwig en Gerald Werkman, (kerkelijke) websitespecialisten:

‘Werken aan een betere website voor jouw kerk’

gerald en ....
Gerald Werkman (links) en Christian Harwig

Het is mooi dat kerken eigen websites hebben maar zijn ze aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk genoeg? Is jouw kerkwebsite er één waar bezoekers graag komen en vinden wat ze zoeken?

Websitespecialisten Christian Harwig en Gerald Werkman helpen de deelnemers verder bij het verbeteren van hun kerkwebsites. Je gaat aan de slag met:

  • aantrekkelijke vormgeving
  • gebruiksvriendelijk webbeheer
  • actueel houden van de website.

De workshopleiders zoomen tijdens de workshop in op de kerkwebsites van de deelnemers. Wat is er goed aan? Wat kan er beter? In deze workshop ga je concreet aan de slag met verbeteringen en tips aan de website van je kerk.

‘Goede content voor site en sociale media: hoe regel je dat?
’Workshop (3) door Eric van den Berg, adviseur/trainer (kerkelijke) online communicatie:

‘Content is king’: wil je online effectief zijn dan is het belangrijk dat wat je deelt via website en sociale media aanslaat bij je doelgroep.

Maar hoe regel je dit als kerk? Goede en aantrekkelijke content maken met meerwaarde is vakwerk. Kunnen kerkelijke vrijwilligers dat ook? Eric van den Berg laat de deelnemers zien dat er veel mogelijk is.

  • Hij geeft voorbeelden van goede kerkelijke content, te gebruiken op website en sociale media.
  • Hij laat zien wat aanslaat en wat niet.
  • Hij legt uit hoe je regelmaat en structuur aanbrengt in kerkelijke content (contentbeleid).

Doel van deze workshop is dat deelnemers kennis, tips en inspiratie opdoen waardoor de content die jouw kerk online aanbiedt sterk verbetert.

Deel dit bericht!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *